A tebe taky sním

4. 01. 2011 22:32:00
Zdravím běhající část národa, neběhající část národa a především část neběhajících, kteří s běháním koketují. Musím přiznat, že pohyb je droga. Pokud by mi někdo řekl minulé léto, že budu chodit cvičit 3x – 4x týdne asi bych se ho zeptala jestli mu nepřeskočilo.

GB

Zima je letos obzvláště propečená a proto jsem zvolila na leden teplejší variantu tréninku. Koupila jsem si permanentku fitka, které vyhrálo po vyzkoušení čtyř největších posiloven v Brně. Není lehké najít fitko, kde jsou čisté sprchy, přístroje v posilovně na které nepotřebujete návod, ochotný a neafektovaný personál. A samozřejmě, dobře umístěné běhací pásy s tv a výhledem na celou posilovnu. Ono totiž hodinu koukat do zdi, nebo z okna do nevlídné ulice není nic moc.

Od ledna jsem začala s tréninkem obden: 10 minut běh na rychlosti 8.5, 30 minut protažení a posilování s malou zátěží a více opakování ve fitku, 30 – 60 minut běh na rychlosti 8.5 (podle toho jak se ten den cítím). Rychlost budu postupně navyšovat . Po běhání se krátce protáhnu a zacvičím si 2 cviky na břicho a kupodivu plná energie odcházím do šatny. Pokud mám zrovna víkend bez synátora, jdu si zaplavat. Je to příjemné protažení.

Každý večer vařím večeři pro mládě a tím zvládnu oběd na další den + si chystám 2-3 svačiny. Trávím většinu své pracovní doby v autě, tak je to nutnost a minimalizuju tím riziko návštěvy benzínové pumpy a zhřešení ve formě nějaké super sladké tyčinky. Ráno snídám většinou jogurt, nebo topinku s čímkoliv. Dopoledne si dám banán, za volantem je to nejpraktičtější. Obědy dělám zdravější, ale zase to nepřeháním. Další svačina jogurtový nápoj, ovoce, nakrájená zelenina, nebo nějaké Bebe sušenky a k večeři většinou maso se zeleninou či rybou na páře, nebo velký zeleninový salát s masem, ovocem a různými semínky. Dříve jsem se nasnídala, celý den nejedla a večer snědla naprosto cokoliv. Teď mám sice 5-6 menších jídel denně, ale když si vezmu kolik toho sním, trochu se toho děsím. Ale váha to píše jasně, čísla nestoupají. Tak je to nejspíš správně. Jen po tréninku se musím hlídat, snědla bych cokoliv v jakémkoliv množství. Pokud moje články čte někdo běhající, uvítám radu ohledně stravování. Mám pocit, že jen jím :-).

Víte co je mojí hnací silou? Měsíc tréninku, který nebyl nijak přísný a navíc ho provázelo dlouhé nachlazení je znát na mé postavě. Dokonce si toho začíná všímat i mé okolí. Nebude ze mě hvězdný maratónec, ale tohle rozhodnutí uběhnout 1⁄2 maraton mi začíná měnit postoj ke sportu a stravování. Cítím se o 100% lépe, než měsíc zpátky. Zažila jsem první Vánoce za posledních 10 let, kdy jsem si dala vše co k Vánocům patří a neměla jsem výčitky svědomí. Navíc mě to baví a těším se na každý další trénink.

Držím pěsti všem začátečníkům a pokud potřebujete občasnou podporu...najděte si mě na facebooku. Je nás tam vícero, kteří si navzájem radíme a povzbuzujeme se.

Běhu zdar!

Autor: Gabriela Bernatová | úterý 4.1.2011 22:32 | karma článku: 19.77 | přečteno: 2049x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.70 | Přečteno: 139 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.82 | Přečteno: 8854 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 669 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1929

weblogs

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...