Pomáhám, pomáháš, pomáháme

9. 10. 2010 8:15:14
Jednoho srpnového nedělního rána mě zabolelo u srdce. Topinka s medem mi při pohledu na titulní články idnes.cz v ústech zhořkla jako měsíce zapomenutá mandle, nebo mrazem přešlá salátová okurka z Tesca. Můj rodný kraj byl pod vodou.

Přemýšlela jsem jak lze pomoci z 350 km vzdáleného Brna. Mé konto neoplývalo zrovna závratnou sumou a dvouletý synátor mi dával jasně najevo, že neděle je přeci jeho. V tu chvíli mě přepadla idea. Sociální síť facebook a známý server pro maminky budou mít užitečné využití. Po pár telefonátech do postižených oblastí jsem zjistila co nejvíce potřebují lidé, kteří mají malé děti. Dokonce se podařilo sehnat i konkrétní rodiny, přibližná útočiště, kde se nachází a věk dětí. Na facebook jsem napsala krátkou informaci. Něco na způsob: „ Sbírka dětem postiženým povodní ve Frýdlantě, Raspenavě a Hejnicích. Potřebujeme: plínky, mokré ubrousky, savo, dětskou výživu, přesnídávky, deky a dětské oblečení.“ Celou neděli jsme se synátorem trávili na cestách po Brně a okolí. Ozvala se spousta známých, neznámých, přátelé od motorek, kamarádky kamarádek i mně neznámé maminky, které našly můj příspěvek na emiminu. Maminky z různých společenských vrstev a různých finančních možností. Každá věnovala co mohla a během pár hodin jsem měla plné auto.

Pondělí po povodních jsem vyplnila dovolenku a vyjela na sever a s pomocí mé sestry a navigátora v jedné osobě jsme vše rozvezly přímo ke zdrojům. To, co jsme během našeho neveselého výletu viděly, nemusím popisovat. Na zprávy se tou dobou jistě díval celý národ. Jedno auto nepomohlo všem dětem. Ale i těch pár dětí v suchých plínkách a se správným sunarem v nové lahvičce za to stálo. Určitě jsme pomohli malé Emičce z Frýdlantu (8 měsíců), jejíž maminka mi minulý týden poslala dopis. Leč adresovaný mně, patří všem maminkám, které pomohly. Bohužel ne na každou mám kontakt, ale věřím, že se tento odkaz dostane alespoň k některé z nich.

(dopis v původním znění)

Dobrý den paní Bernatová,

chtěla jsem Vám ještě jednou moc poděkovat za opravdu spoustu věcí, které jste nám z takové dálky hned dovezla. Byli jste jediní, kdo nám takhle pomohl. Opravdu moc věcí nás zachránilo..jako kašičky a přesnídávky pro malou, flaštičky, plenky, oblečení ... To jsme v tu chvíli hrozně potřebovali. To jsem ani nečekala, myslela jsem, že nám přivezete třeba nějaké oblečení. Ale když jsem viděla tu hromadu věcí, měla jsem slzy v očích.

Moc mě mrzí, že jsme se nemohly setkat osobně, ani nevím jak vypadáte. Ale povodně zasáhly celou naší rodinu, tak jsme si navzájem všichni pomáhali. Sháněli jsme pitnou vodu, jídlo, uklízeli jsme atd. Bylo to moc těžké, hlavně s tou naší holkou. Kdo to nezažil , nedokáže si to ani představit, když se brodíte s 8 měsíčním dítětem ve vlastním bytě do pasu ve studené vodě, která pořád stoupá. Bylo to hrozné.

Teď už je to ale dobré, odstěhovali jsme se z Frýdlantu do Jablonce, bydlíme v podnájmu ve 4. patře, byt je zařízený a je nám tady dobře.

Ještě jednou děkujeme, nikdy nezapomeneme.

S pozdravem, Jitka Edis a Emička (příjmení udávat nebudu)

Dopis je věnovaný všem mým kamarádkám, maminkám z emimina, přátelům z MKF i parašutistům a jejich rodinám ..prostě těm, kteří pomohli!

Autor: Gabriela Bernatová | sobota 9.10.2010 8:15 | karma článku: 31.57 | přečteno: 3523x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1929

weblogs

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...